Motocykl byl koupen jako odhlášený. Nebylo to vysloveně torzo, ale spousta dílů chyběla. Z původních dílů bez jakéhokoliv zásahu a potřeby renovace zůstalo originál sedlo a kupodivu obě pneumatiky.

 

Chybějící díly koupeny po burzách (např. boční kaslíky, rychloměr). Ráfky, svody  výfuků a výfuk samotné koupeny nové. Motor prošel kompletní generálkou – nový výbrus, píst, kroužky, ložiska. Nádrž provedena ve variantě chrom + černá barva. Plechové díly a rám prošly klasickou úpravou pískování, kitování, lak a linky. Vše ve  standardním provedení ČZ. Renovace trvala 1 rok, náklady po sečtení vyšly na 20.000 Kč, práci nepočítaje. Od uvedení do provozu do konce roku 2012 má motocykl najeto 610 km. Přičemž nejvíce najel za poslední dva roky. Absolvoval Rack Reyd ještě v Rakovníku, dále dva ročníky Tachlovického trojúhelníku a veterán akci v Polákách.  Není ještě úplně zajetý, ale s přibývajícími kilometry se chová velice dobře.

Typ motoru:

Dvoudobý jednoválec

Převodových stupňů:

3

Počet válců:

1

Maximální rychlost:

85 km/hod

Objem válců:

148 ccm

Hmotnost:

84 kg

Vrtání:

58 mm

Objem nádrže:

 

Zdvih:

58 mm

Množství oleje:

 

Kompresní poměr:

6,9:1

Spotřeba:

2l/100 km

Výkon:

6,5k při 6000 ot./min.

Přední pneumatika:

2,75x19"

Točivý moment:

 

Zadní pneumatika:

2,75x19"

   

Typ C se na trhu objevil v roce 1950. Byl dalším přímým pokračovatelem předchozích modelů B a T. Jeho hlavní novinkou byl modernizovaný motor, který se nyní vyráběl ve dvou kubaturách 125 a 150 ccm. Oproti předchozím typům doznala změn i řada dalších součástí. Přední blatník nyní kmital spolu s kolem, sedlo řidiče bylo odpruženo jednou centrální pružinou s nastavitelným předpětím podobně jako na Jawě „péráku“, schránka na nářadí se přestěhovala na opačnou stranu, místo ní přibyla druhá hlubší schránka na baterii, prodloužila se kolena výfuků, zadní odrazka byla zakomponována do blatníku atd. Díky těmto drobným inovacím má model C se svými předchůdci přes značnou podobnost minimum shodných dílů.

Strakonická ČZ uzavřela typem c úspěšnou kapitolu jedné generace motocyklů vyznačující se odpruženými a oddělenými sedly řidiče a spolujezdce. Motocykly byly vyráběny ve velikých sériích, kdy dobrá produktivita práce a propracovaný systém výroby umožnily dosažení příznivé prodejní ceny. Bohužel politická situace po roce 1948 znemožnila využít potenciálu, který byl ve Strakonicích k dispozici a tak motocykl ČZ 125/150 c byl na dlouhou dobu posledním původním motocyklem ze Strakonic.


Rozdíly mezi verzí s neodpruženým zadním kolem a odpruženým zadním kolem:
Tvar skříněk na akumulátor a nářadí, kryt na řetěz, rám (zadní partie), zadní blatník (dělené vzpěry blatníku - vodorovné k blatníku nýtovány (nedělené vzpěry blatníku - šroubované), víko brzdy zadního kola, rozeta s osou zadního kola a příslušenstvím, tlumiče výfuku, umístění houkačky.

Tabulka základních seřizovacích hodnot

ČZ 125 c

ČZ 150 c

ZAPALOVÁNÍ

Typ

Magnetodynamické

Svíčka

PAL 14/175 (odtrh kontaktů 0,5 mm)

Odtrh

0,4 mm

Předstih

4,5 mm

KARBURÁTOR

Typ

JIKOV (PAL) 2918 HC

Hlavní tryska

75

80 (85)

Volnoběžná tryska

45 (součást karburátoru)

Poloha jehly (zářez shora)

2

Bohatost směsi

1/2

PNEUMATIKY

Přední - rozměr / typ

2,75 x 19 / Barum SuperSport

Přední - tlak

1,2 atm

Zadní - rozměr / typ

2,75 x 19 / Barum SuperSport

Zadní - tlak

1,5 - 2,0 atm

ŘETĚZ

Rozměr

1/2'' x 5/16'' - 110 článků

Napnutí (průhyb)

15 - 20 mm

EL. VYBAVENÍ

Žárovka přední

6V 25/25W Ba 20dt

Žárovka přední obrysová

6V 1,5W Ba 9s

Žárovka zadní

6V 5W Ba 15s

Pojistka

1A (dobíjení)

Akumulátor

6V-7Ah (3 M 1) kostřený (-) pól

NÁPLNĚ

Poměr olej / benzin

1:25 (záběh 1:16, 1:20)

Převodovka

~ 0,65 dm 3

 Img130_2