Jawa-ČZ 175
zakoupena na původních RZ. Rok výroby 1957, první typ, který byl opatřen výfuky tzv. “doutníky“. Motocykl koupen v pojízdném stavu. Ujeté kilometry do součastné doby 9.937 km. Druhý vlastník , prvním byla žena. Motocykl byl v originálním stavu, bez zásahů „kutilů„. Všechny součásti na motocyklu renovatelné, nebylo potřeba shánění dílů. Renovace začala kompletním rozebráním motocyklu. Všechny plechové části, včetně rámu, opískovat, základní barva a finální barva. Ráfky a výfuky vyčistit, následně chrom + nové výplety. Nově udělaná rovněž nádrž -lak + chrom. Motor pouze vyčistištěn a vyleštěn, bez jakékoliv opravy. Komplet nově natažená elektrika , což byla vzhledem k úplnému rozebrání nutnost.. Dán nový potah sedla za použití originálního materiálu.Oživení motocyklu proběhlo hladce, bez potíží. Náklady na renovaci se dostaly lehce pod 20.000Kč.
Tato motorka po renovaci byla poprvé předvedena na akci Rack –Reyd ještě v Rakovníku, při jízdě a výstavě veteránů 2004. Další kilometry moc nenajela. Na dva roky odstavena. Znovu oživení - po 2 šlápnutí okamžitě naskočila. V roce 2009 a 2010 postavena do závodů veteránů Tachlovický trojúhelník. Představena také na oslavě 90ti let od založení ČZ ve Strakonicích.
JAWA-ČZ 175 Typ 356
kývačka přišla na svět v roce 1956 a stala se další povedenou kývačkou vyrobenou ve společné spolupráci ČEZET a JAWY. Motocykl byl postaven na stejné konstrukci jako 250 kývačka jen s rozdílem, že rám byl přizpůsoben menšímu motoru dodávaného ČEZETOU. Rám byl přizpůsoben k menší rozteči pro uchycení motoru. Motor dostal svou čtyřrychlostní převodovku ovládanou spojkou v olejové lázni s menšími lamely než u dvěstěpadesátky. Klikový mechanismus byl uložen nejdříve na válečkových ložiskách, která byla později vyměněná za standardní kuličková ložiska. Karburátor se zpočátku montoval přírubový tzn., že byl navlečen na přírubu karburátoru a stažen hliníkovou objímkou. Filtr sání byl pro tento karburátor standardní v podobě drátěnky ukryté v hliníkovém odlitku opatřeném přívěrou vzduchu. Ta se ovládala zobáčkem, který procházel skrz poklop karburátoru. V roce 1957 se začal montovat nový karburátor monoblokové konstrukce, který měl již svou plovákovou komoru v jednom celku. Monoblokový karburátor byl přichycen na karterový motor dvěma šrouby. Pro tento monoblokový karburátor byl dodáván i též nový tlumič sání v podobě plastové baňky ukrývající se pod sedlem, který byl spojen s karburátorem pomocí pryžové manžety. Válec motoru měl svá výfuková kolena vyvedena do výfuku s rybinovými koncovkami. Ty byly též vyměněny po čase za nový tvar doutníkové koncovky. Zadní kyvná vidlice měla ze začátku montované jednoduché tlumiče bez nastavení, po níž přišly nové tlumiče, které se daly nastavit podle hmotnosti spolujezdce. Stačilo silou nadzvednout dolní kryt a opěrné kroužky poposadit výš nebo níž. Od 1.5.1958 se změnila elektroinstalace spínací skřínky s ampérmetrem a kontrolka neutrálu umístěná na palivové nádrži. Spínací skřínka (bošárna), která dostala svou novou podobu se třemi polohami, byla umístěna na horní části masky světla. Ampérmetr byl nahrazen za kontrolku dobíjení, která se spolu s kontrolkou neutrálu nacházela vevnitř masky světla v těsné blízkosti tachometru. JAWA ČZ 175 typ 356 byl nahrazen v roce 1960 ( seriová výroba 1961 ) modelem ČZ 175 typ 450, který byl znám svým jednovýfukovým motorem.
motor: |
Dvoudobý jednoválec |
Převodových stupňů: |
4 |
Počet válců: |
1 |
Maximální rychlost: |
90 km/h |
Objem válců: |
172 ccm |
Hmotnost: |
115 kg |
Vrtání: |
58 mm |
Objem nádrže: |
|
Zdvih: |
65 mm |
Množství oleje: |
|
Kompresní poměr: |
1:7 |
Spotřeba |
3,2-3,4 L/100 km |
Výkon: |
6 kW (4800 ot./min) |
Přední pneumatika: |
3,00x16" |
Točivý moment: |
Zadní pneumatika: |
3,25x16" |