Stadion S11 byl nástupcem mopedu Stadion S1 (vyrobeno cca 2000 ks). Stadion S11 tedy byl prvním sériově vyráběným mopedem Československého podniku n. p. MOTOR České Budějovice a byl montován v dceřiném závodě Stadion Rakovník. První Stadiony modelu S11 byly vyrobeny v roce 1957, sériová výroba se naplno rozběhla v roce 1958. Již v roce 1956 vznikl v Rokycanech pod prototyp mopedu Stadion, tehdy ještě s motorem Fichtel & Sachs 48 cm 3, předpokládalo se, že tyto motory budou standardně montovány do všech Stadionů, s ohledem na politickou situaci to ale nepřicházelo v úvahu a byl vyvinut nový motor typu Jawa 552, jež byl vyráběn taktéž v rakovnické pobočce Motoru České Budějovice. Stadionů bylo vyrobeno přes 150 tisíc kusů. Následující modely již nebyly tak úspěšné. Jednoduchá konstrukce je otevřená, rám je svařený z trubek kruhového průřezu, přední vidlice má jednoduché odpružení, jež ze začátku bylo provedeno pomocí tzv. tlačných ramen, ale ta byla později kvůli poruchovosti nahrazena jednoduchými tlačnými vahadly.

               

Rok výroby:

1957 - 1959

Počet vyrobených kusů:

cca 150 tis.

Max. rychlost:

40 km/h

Spotřeba:

1,5 l/100 km

Obsah nádrže:

3l

                           

 

MOPED STADION S 11 – ČERVENÁ VERZE

-zakoupen v kompletním stavu, předrenovačním. Kompletně udělaný nový lak, komplet nové chromy, nově vypletená kola a nové obutí. Nově udělané sedlo. Motor rozebrán, kopletně repasován. K mopedu sehnán duplikát evidenční kartičky ze Stadionky Rakovník.

Tento moped ze sbírky toho za sebou má jednoznačně nejvíc, několik účastí na Jízdě mopedistů ŹEBRÁK, akce KŘIVOKLÁTSKÉ MOPEDY, Mopedy Kublov a taky akce PŘÍBRAMSKÉHO spolku mopedů a spoustu kilometrů po okolí Rakovníku.

 

 

 

          moped

 

MOPED STADION S 11 – MODRÁ VERZE

 Druhý renovovaný moped v pořadí. Tentokrát vysloveně poskládaný z dílů postupně sehnaných. Komplet nový lak - tentokrát klasická modro šedá verze, světlo diamond v chromu, ráfky hliníkové - nový výplet. Motor opět udělán jako funglový. Sedlo v kůži. Duplikát kartičky se opět podařilo sehnat.

Tento stroj je vysloveně výstavní kousek najeto má minimálně kilometrů.

 

 

          

 

 MOPED STADION S11 – ZÁVODNÍ VERZE

Třetí renovovaná S11 tentokrát vypiplaná závodní verze respektive verze s výšším výkonem. Zvolena barevná kombinace hnědo béžová. Postaven z dílů, tentokrát bylo potřeba nějaké nové díly koupit -nosič, válec, světlo, rámeček, ojnici, píst, kroužky, spojku, zapalovací cívku. Nádrž se musela nechat dát „vylít". Sedlo do kůže. No a pořízen laďený výfuk. Celkově se náklady bez práce dostaly až na téměř dvojnásobek předchozích kousků.Výsledek ovšem stojí za to. Co se týče stoupání, tak tenhle stroj nemá téměř konkurenci, na rovině to už tak exceletní není. Přesto už dosáhl dvou 4. míst v závodech po Křivoklátsku a nebýt toho, že na start byla připuštěna i Babeta, byla z toho bedna. Stroj už absolvoval také několik akcí mopedů - ŽEBRÁK, KUBLOV, RAKOVNICKÉ MOPEDY a též výjezd na KLÍNOVEC (1244 m.n.m.)